SPORT HOGER OP GEMEENTELIJKE AGENDA

De VVD Westerkwartier had op zaterdagmorgen een speeddate georganiseerd voor sportclubs in de nieuwe Gemeente. Iedere club kon 5 minuten in conclaaf met de VVD-Minister van Sport Bruno Bruins. Die was speciaal voor deze gelegenheid naar het Clubgebouw van TC Nienoord gekomen. Van deze gelegenheid werd dankbaar gebruik gemaakt.

Samenwerken

Minister Bruins: “In de nieuwe gemeente is het belangrijk dat sportclubs gaan samenwerken. En gezamenlijk proberen om sport en bewegen hoger op de gemeentelijke agenda te krijgen. Want sport en spel worden steeds belangrijker. Voor jongeren, maar ook voor ouderen, gehandicapten, recreanten, topsporters, maakt niet uit. Het Kabinet stelt daarvoor de nodige middelen beschikbaar, Maar het zijn uiteindelijk de clubs die het moeten doen. Met daarbij een hele belangrijke rol voor vrijwilligers.

Meer armslag

Organisator en VVD-lijstrekker Tanja Haseloop haakte daar dankbaar op in: “Niet alleen sport, ook vrijwilligerswerk vinden we heel belangrijk. Wij willen ervoor zorgen dat de nieuwe gemeente daar serieus werk van gaat maken. Dat de diverse sportclubs beter gefaciliteerd worden, want naast gezondheid en preventie is sport ook belangrijk om eenzaamheid tegen te gaan. De rol van sport én vrijwilligerswerk in de lokale samenleving moet groter worden. Daar gaan we ons hard voor maken.”