Afgelopen woensdag was een merkwaardige begrotingsvergadering van de gemeenteraad. De begroting moet elk jaar voor 15 november zijn vastgesteld i.v.m. het toezicht van de Provincie, maar het uitvoeringsprogramma van het college met nieuw beleid voor 2023 is nog niet klaar.

Het is mooi om te zien dat er een begroting ligt met een positieve resultaat van bijna 3 miljoen euro en dat we ook meerjarig een positief resultaat laten zien. Maar wat zijn deze cijfers waard als we niet weten wat de nieuwe plannen van het college gaan kosten? Daarnaast wil het college de OZB met 5% + inflatiecorrectie van 2,4% verhogen ondanks dit positieve resultaat. Kennelijk kosten de nieuwe plannen van het college heel veel geld. Want de motie van eigen coalitiepartij Christenunie, om te onderzoeken of de OZB in 2023 minder hard kan stijgen of alleen met inflatiecorrectie, is door de wethouder met klem ontraden.

Trekt het college niet een veel te grote broek aan in 2023 ten laste van zijn burgers? Alle partijen hadden hun mond vol van hoe moeilijk de inwoners het hebben in een tijd dat iedereen te maken heeft met hogere kosten. Hoe kun je dan als college een blanco cheque vragen voor je plannen en de rekening zo bij je burgers neerleggen?

De VVD heeft dan ook als enige tegen de begroting en de OZB stijging gestemd.

Afgelopen woensdag was een merkwaardige begrotingsvergadering van de gemeenteraad   De begroting moet elk jaar voor ... zijn vastgesteld, mBegrotingsvergadering zonder nieuw beleid, maar wel met forse OZB verhoging inwoners.

Afgelopen woensdag was een merkwaardige begrotingsvergadering van de gemeenteraad   De begroting moet elk jaar voor ... zijn vastgesteld, maar het uitvoeringsprogramna van het college met nieuw beleid voor 2023 is nog niet klaar.  Het is mooi om te zien dat er een begroting ligt met een  positieve resultaat van bijna 3 miljoen euro en dat we ook meerjarig een positief resultaat laten zien. Maar wat zijn deze cijfers waard als we niet weten wat de nieuwe plannen van het college gaan kosten? Daarnaast wil het college de OZB met 5% + inflatiecorrectie van 2,4% verhogen ondanks dit positieve resultaat. Kennelijk kosten  de nieuwe plannen van het college  heel veel geld.  Want de motie van eigen coalitiepartij Christenunie, om te onderzoeken of de OZB in 2023 minder hard kan stijgen of alleen met inflatiecorrectie,  is door de wethouder met klem ontraden.

De VVD heeft dan ook als enige tegen de begroting en de OZB stijging gestemd.aar het uitvoeringsprogramna van het college met nieuw beleid voor 2023 is nog niet klaar.  Het is mooi om te zien dat er een begroting ligt met een  positieve resultaat van bijna 3 miljoen euro en dat we ook meerjarig een positief resultaat laten zien. Maar wat zijn deze cijfers waard als we niet weten wat de nieuwe plannen van het college gaan kosten? Daarnaast wil het college de OZB met 5% + inflatiecorrectie van 2,4% verhogen ondanks dit positieve resultaat. Kennelijk kosten  de nieuwe plannen van het college  heel veel geld.  Want de motie van eigen coalitiepartij Christenunie, om te onderzoeken of de OZB in 2023 minder hard kan stijgen of alleen met inflatiecorrectie,  is door de wethouder met klem ontraden.

De VVD heeft dan ook als enige tegen de begroting en de OZB stijging gestemd.