Geen toekomst voor de wolf in het Westerkwartier.

3 weken geleden schreef Jan Huitema op zijn linkedin over de schade die wolven in heel Europa aanrichten tegen vee en veehouders, het is hartverscheurend. EN dat landen de ruimte moeten hebben om actie te nemen tegen wolven die onacceptabele schade aanrichten tegen vee of een gevaar zijn voor mensen. Dat kan al binnen de huidige Habitatrichtlijn (ook voor Nederland), maar omdat deze zo verouderd is vind hij dat de Commissie landen moet helpen om hier praktijk van te maken. Zo zorgen we dat er geen misverstand bestaat: we mogen beheren, dus doe dat dan ook waar nodig!

Aldus Jan Huitema, Europees Parlement VVD.

Samen met CDA Westerkwartier, VZ Westerkwartier en Sterk Westerkwartier hebben wij als VVD de motie “Er is geen toekomst voor de wolf in Westerkwartier” ingediend en is AANGENOMEN.

Hierbij wordt het college o.a. opgeroepen om met het provinciebestuur in gesprek te gaan om het beschermingsniveau naar beneden bij te stellen zodat verjagen en bejagen mogelijk wordt.

(Foto: Andrea Bohl via Pixabay)